اخبار تکنولوژی

تاریخ عرضه تراشه های سری رایزن ۷۰۰۰ مشخص شد

ای ام دی امروز در خبری تایید کرد که نسخه‌ی لپ تاپ تراشه‌های سری رایزن 7000 با نام رمز دراگون رینج (Dragon Range) در سال 2023 میلادی در دسترس قرار خواهند گرفت. این تراشه‌ها برای استفاده در نوت بوک‌های گیمینگ بالارده طراحی شده‌اند.

تراشه‌های سری رایزن 7000 بر اساس معماری Zen 4 طراحی شده‌اند اما ای ام دی هنوز فرآیند تولید مورد نظر برای استفاده در این تراشه‌ها را اعلام نکرده است. با این وجود، گفته می‌شود که این تراشه‌ها از فرآیند 5 نانومتری شرکت TSMC بهره خواهند برد. ای ام دی همچنین تراشه‌های لپ تاپ فینکس (Phoenix) و دسکتاپ رافائل (Raphael) از سری رایزن 7000 را نیز در دست ساخت دارد. در حال حاضر به‌طور قطعی نمی‌توان گفت که ای ام دی در این سری از تراشه‌های خود از فناوری جدید 3D V-Cache استفاده کند.

ای ام دی همچنین امروز اعلام کرد که نسخه‌ی دسکتاپ سری رایزن 7000 در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهند شد و این تراشه‌ها از حافظه‌ی DDR5 و استاندارد PCIe 5.0 پشتیبانی خواهند کرد. تاریخ عرضه‌ی تراشه‌های سری رایزن 7000 امروز در حالی اعلام شده که اخیراً گزارش عملکرد مالی ای ام دی در سه‌ماهه‌ی اول سال 2022 نیز منتشر شده بود. بر اساس این گزارش، درآمد ای ام دی در سه‌ماهه‌‌ی اول سال جاری میلادی 71 درصد بیشتر از بازه‌ی زمانی مشابه در سال 2021 بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *