اخبار تکنولوژی

مایکروسافت: از سال ۲۰۲۳ لپ‌تاپ‌های جدید مبتنی بر ویندوز 11 باید وب‌کم داشته باشند

مایکروسافت از شرکت‌های سازنده‌ی انواع لپ‌تاپ مبتنی بر ویندوز ۱۱ درخواست کرده است تا سال ۲۰۲۳ وب‌کم رو به چهره‌ی کاربر به لپ‌تاپ‌ها اضافه شود.

پس از معرفی ویندوز ۱۱ به نظر می‌رسد همچنان اخبار و گزارش‌ها در مورد سیستم‌عامل جدید مایکروسافت نه‌تنها تمامی ندارد، بلکه اطلاعات بیشتری در مورد آینده‌ی آن و محصولات مرتبط با آخرین نسخه از ویندوز منتشر می‌شود. WindowsCentral در گزارشی آورده است که لپ‌تاپ‌های مبتنی بر ویندوز ۱۱ که از سال ۲۰۲۳ به بعد وارد بازار خواهند شد، باید مجهز به وب‌کمی با کیفیت بالا شوند که رو به چهره‌ی کاربر قرار دارد.

چنین اتفاقی در حد شایعه نیست؛ بلکه مایکروسافت از سازندگان محصولات مبتنی بر ویندوز درخواست کرده است در پنل جلویی لپ‌تاپ‌های خود وب‌کمی با کیفیت بالا قرار بدهند؛ اما وجود دوربین در پنل پشتی ضرورت ندارد و به‌صورت اختیاری خواهد بود.

گزارش منتشرشده می‌تواند اخبار خوب و بدی برای کاربران داشته باشد. نکته‌ی مثبت گزارش، تأکید مایکروسافت بر استفاده از وب‌کم با کیفیت بالا است و این یعنی کاربران دیگر نیازی به خرید جداگانه‌ی وب‌کم باکیفیت یا نگرانی از کیفیت پایین وب‌کم روی لپ‌تاپ نخواهند داشت. با این حال امکان دارد برای کسانی که نگران حریم خصوصی خود هستند، ضرورت برخورداری لپ‌تاپ‌ها از وب‌کم خبر خوبی نباشد.

در حال حاضر برخی از کاربران روی دوربین و حتی میکروفون‌های دستگاهشان را با نوار چسب می‌پوشانند. چنین اقدامی حتی توسط افراد مطرح حوزه‌ی فناوری نیز انجام می‌شود و انتشار تصاویری در این زمینه توانسته است جنجال بسیاری به پا کند. در واقع چنین کاربرانی ترس از احتمال هک شدن دستگاهشان دارند. در چنین حملاتی، هکر به وب‌کم قربانی دسترسی پیدا می‌کند و بدون اطلاع وی می‌تواند از طریق آن اقدام به ضبط ویدئو کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *