اخبار تکنولوژی

نسخه جدید نرم‌افزر Parallels پشتیبانی کامل از ویندوز ۱۱ را به کامپیوترهای مک می‌آورد

کاربران کامپیوتر‌ مک با استفاده از نرم‌افزار Parallels Desktop می‌توانند ویندوز ۱۱ را به‌صورت شبیه‌سازی‌شده اجرا و از نرم‌افزارهای اختصاصی آن بهره‌مند شوند.

مدتی است که مایکروسافت ویندوز ۱۱ را به‌صورت رسمی برای سخت‌افزرهای سازگار منتشر کرده است؛ اما قطعا مک جزو این دسته از سخت‌افزر قرار نخواهند گرفت. ویندوز معمولا به دلیل توانایی اجرا روی طیف گسترده‌ای از سخت‌افزار شناخته می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد امسال ردموندی‌ها نیاز به سخت‌افزار را برای به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ افزایش داده‌اند. با گذر از پیش‌نیازهای سخت‌افزاری مرسوم، سیستم‌عامل جدید به کارت گرافیک سازگار با DirectX 12 و پشتیبانی از TPM 2.0 نیاز دارد و این دقیقاً جایی خواهد بود که بسیاری از کامپیوترها روی کاغذ نمی‌توانند از ویندوز ۱۱ به‌صورت رسمی پشتیبانی کنند.

اپل نیز هیچگاه پشتیبانی از استاندارد TPM 2.0 را در مک‌های مبتنی بر اینتل ارائه نداده است که این باعث می‌شود تمامی آن‌ها با جدیدترین نسخه ویندوز ناسازگار باشند. اگر ابزار منتشرشده توسط مایکروسافت را برای بررسی پشتیبانی از ویندوز ۱۱ اجرا کنید، پیامی دریافت خواهید کرد که می‌گوید: «این کامپیوتر نمی‌تواند ویندوز ۱۱ را اجرا کند.»

ااین‌حال، شرکت نرم‌افزاری Parallels، در جدیدترین نسخه شبیه‌ساز خود امکان اجرای ویندوز را برای کامپیوترهای مک بهینه و قابل اجرا کرده است. پاراللز می‌گوید که یک ماژول بستر مجازی پلتفرم (vTPM) برای رسیدگی به این مشکل ایجاد کرده است. اِلِنا کوریاکینا، معاون مهندسی پاراللز در این باره می‌گوید:

می‌دانیم که Parallels Desktop نقش مهمی برای کاربران به‌نظور اجرای آخرین نسخه‌های ویندوز در کامپیوترهای مک مورد علاقه‌شان ایفا می‌کند. ما با فعال‌سازی vTPM، یک راه حل ساده برای کمک به ارتقای همه کاربران به ویندوز ۱۱ در تمامی دستگاه‌های مک ایجاد کردیم. آخرین نسخه از Parallels Desktop همچنین بر اساس درخواست‌های اصلی مشتریان ما عملکردی بهبودیافته‌ای در بازی‌ها و پردازش‌های سه‌بعدی ابجاد خواهد کرد.

گفتنی است که پاراللز قبلا نیز پشتیبانی از vTPM را در نسخه حرفه‌ای خود ارائه داده بود؛ اما اکنون این ویژگی در نسخه‌های استاندارد، حرفه‌ای و تجاری گنجانده شده است. در پایان باید به این نکته توجه داشت که Parallels Desktop 17 یک برنامه اشتراکی است که قیمت آن از ۸۰ دلار در سال برای نسخه استاندارد شروع می‌شود. نسخه‌های حرفه‌ای و تجاری نیز با پرداخت ۱۰۰ دلار در سال در دسترس هستند. همچنین کسانی که مجوز نسخه قبلی پاراللز دسکتاپ را خریداری کرده‌اند، می‌توانند نرم‌افزار خود را با پرداخت ۵۰ دلار به نسخه جدید ارتقا دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *