اخبار تکنولوژی

بررسی ویندوز 11؛ و هر آنچه درمورد آن باید بدانید

ویندوز 11 جامع ترین و مدرن ترین سیستم عامل تاریخچه ویندوز مایکروسافت خواهد بود، این یک بازنگری کامل در مفهوم ویندوز است. با در نظر گرفتن بازخورد منفی کاربران، ویندوز 11 یک سیستم عامل شخصی است، که برای انواع دستگاه ها از تلفن های هوشمند و تبلت گرفته تا سیستم های شخصی، با توانایی چندین دسکتاپ ایجاد کرده و بین آنها جابجا شوید.

در ویندوز ۱۱ با المان‌های جدید زیادی روبه‌رو هستیم، از منوی استارت جدید گرفته تا تسکبار با طراحی تازه. در این سیستم عامل جدید، آیکون‌های پیش فرض شامل دکمه استارت و دکمه جستجو در مرکز تسکبار به چشم می‌خورند. البته اگر علاقه‌ای به این سبک طراحی نداشته باشید، می‌توانید آن را مانند ویندوز ۱۰ یا سیستم عامل‌های قدیمی‌تر مایکروسافت به سمت چپ منتقل کنید.

یکی از قابل توجه‌ترین تغییرات ویندوز ۱۱ مربوط به گوشه‌های گرد پنجره‌ها می‌شود. در این سیستم عامل دیگر با گوشه‌های تیز روبه‌رو نیستیم و پنجره‌ها با گوشه‌های گرد، ظاهر مدرن‌تری به خودشان گرفته‌اند و می‌توانند در تجربه کاربری هم تاثیر مثبتی داشته باشند.

ویندوز ۱۱ از مجموعه‌ای ویژگی‌های جدید تشکیل شده است که هر کاربری را به خود جذب خواهد کرد. برای شروع بهتر است از طراحی رابط کاربری شروع کنیم که جلوه ی بصری کار شده برای ویندوز ۱۱ بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی است که در ویندوز ۱۰ دیدیم.

مایکروسافت سعی کرده تا رابط کاربری را بسیار ساده و در عین جذاب و زیبا طراحی کند.

علاوه بر تغییرات گسترده در منو استارت تغییراتی در تسک بار سمت راست هم ایجاد شده است. در نوار تسک بار چت جدید با برنامه Microsoft Team ادغام شده و به شما این امکان را می‌دهد که پرونده‌ها، متن‌ها و فایل‌ها را با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید.

مایکروسافت منو استارت و تسک بار جدیدی را طراحی و ایجاد کرده است که در حال حاضر به طور پیش فرض این نوارها در مرکز قرار دارند. کاشی های زنده در منو استارت از بین رفته است و جای آن را شبکه‌ای از آیکون‌های برنامه ها پر کرده است.

در ویندوز ۱۱ برنامه‌های پین شده و در حال اجرا همگی در وسط قرار دارند و انیمیشن‌هایی زیبایی در هنگام کلیک کردن یا جابجایی بین آن‌ها به وجود آمده است.

سیستم اکشن سنتر یا مرکز نوتیفیکشن‌ها هم بهبود پیدا کرده است و تغییرات ظاهری جذابی در آن به وجود آمده است، اکنون نوتیفیکیشن‌ها و Quick Actions به دو منو مجزا تبدیل شده اند.

علاوه بر این قفل صفحه نمایش، فایل اکسپلورر هم دستخوش تغییرات شده است و بخش ابزارک‌ها (ویجت‌ها) هم در ویندوز ۱۱ با ظاهری جدید بازگشته است که درآن می‌توانید آب و هوا، اخبار و سایر موارد قابل تنظیم را مشاهده کنید.

اگر بخواهیم به صورت کلی ویژگی‌های جدید ویندوز جدید را بیان کنیم . ویندوز ۱۱ در مقایسه با ویندوز ۱۰ سیستم عامل بسیار بازتری شده است.

در نهایت مایکروسافت قابلیت‌های Auto HDR, Direct Storage و DirectX 12 Ultimate را هم در ویندوز ۱۱ اعمال کرده است که برای بسیاری از گیمرها خبری خوب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *