اخبار تکنولوژی

پردازنده های گرافیکی ((اینتل آرک)) اوایل 2022 عرضه خواهد شد

کمپانی اینتل که یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین تولید کنندگان تراشه در جهان است، اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک سری جدیدی از پردازنده‌های گرافیکی مخصوص بازی خود را با عملکرد بالا و برای رقابت با AMD و انویدیا روانه بازار خواهد کرد. این سری جدید که اینتل آرک (Intel Arc) نام دارد، اولین سری از پردازنده‌های گرافیکی این شرکت با محوریت بازی بوده و قرار است اولین مدل‌های آن سال آینده عرضه شود. اگرچه در حال حاضر اطلاعات زیادی از این کارت‌های گرافیک در دست نیست، اما اینتل برخی از جزئیات مربوط به آن‌ها را در یک ویدیوی رسمی فاش کرده است. در ادامه با دیجی رو همراه باشید.

پردازنده گرافیکی رده بالا و گیمینگ اینتل آرک

پردازنده‌های گرافیکی سری اینتل آرک پردازنده‌هایی اختصاصی خواهند بود که برای استفاده در رایانه‌های گیمینگ رده بالا و لپ‌تاپ‌های گیمینگ باریک و سبک تولید می‌شوند. اولین مدل از این پردازنده‌ها فعلاً با نام رمز “Alchemist” شناخته می‌شود و قرار است در سه ماهه اول سال 2022 وارد بازار شود. به غیر از این، اینتل اسم رمز نسل‌های بعدی سری آرک را هم فاش کرده که Celestial ،Batllemage و Druid هستند.

اما در مورد سری Alchemist می‌توان گفت که این پردازنده‌های گرافیکی از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند رهگیری پرتو یا Ray Tracing مبتنی بر سخت افزار، سایه زنی با نرخ متغیر، سایه‌زنی مش و دایرکت ایکس 12 آلتیمیت پشتیبانی خواهند کرد. علاوه بر این، طبق گفته اینتل، این پردازنده‌های گرافیکی قادر خواهند بود از فناوری “نمونه‌گیری فوق العاده مبتنی بر هوش مصنوعی” برای ارتقاء وضوح تصاویر بدون وارد آوردن فشار بیشتر بر پردازنده گرافیکی استفاده می‌کنند.

پردازنده‌های گرافیکی Alchemist بر اساس ریزمعماری Xe HPG شرکت اینتل ساخته می‌شوند که ترکیبی از ریزمعماری HP و HPC است. به گفته مدیران این شرکت، ریزمعماری Xe HPG در عین برخورداری از قدرت محاسباتی و ویژگی‌های گرافیکی سطح بالا، مقیاس‌پذیری خوبی نیز ارائه می‌کند.

در مورد بازی‌هایی که از پردازنده گرافیکی اینتل آرک پشتیبانی می‌کنند، این شرکت نگاهی اجمالی به برخی از آن‌ها داشته است. در یک ویدیوی رسمی، اینتل نسخه اولیه از پردازنده گرافیکی Alchemist را در حال اجرای بازی‌هایی مانند Forza Horizon 4 ، PlayerUnknown’s Battleground (PUBG) و Metro Exodus نشان داده است. این پردازنده گرافیکی همچنین می‌تواند سه‌گانه Crysis Remastered را نیز اجرا کند.

در مورد زمان عرضه، هنوز هیچ اطلاعات دقیقی ارائه نشده اما همان‌طور که اشاره کردیم اینتل اولین مدل‌های آرک را در سه ماهه اول سال 2022 وارد بازار خواهد کرد. این شرکت می‌گوید اواخر سال جزئیات بیشتری را در مورد نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی خود فاش خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *