اخبار تکنولوژی

ایسوس از دو لپ تاپ جدید سری Zenbook با پردازنده‌های AMD و اینتل رونمایی کرد

ایسوس بدون اعلام قبلی، از لپ‌تاپ‌های جدیدی در سری Zenbook رونمایی کرد که Zenbook 13S و Zenbook Pro 15 Flip نام دارند. دو لپ تاپ جدید به نمایشگر لمسی OLED و پردازنده‌های قدرتمندی مجهز هستند و در ادامه مشخصات آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

مشخصات لپ تاپ ایسوس Zenbook 13S

لپ‌تاپ Zenbook 13S هرچند از طراحی زیبا و جذابی بهره می‌برد؛ اما در ظاهر خود تفاوت چشمگیری نسبت به دیگر دستگاه‌های 13 اینچی Zenbook ندارد. شاید مهم‌ترین نکته در طراحی این دستگاه به لوگوی ایسوس در پشت پنل آن مربوط باشد که حالا شبیه به یک «فلِش» دیده می‌شود. همچنین این امر سبب شده تا بدنه دستگاه خلوت‌تر از نسخه‌های قبلی باشد.

لپ تاپ ایسوس Zenbook 13S از نمایشگر لمسی 13 اینچی OLED با وضوح 2.8K، نسبت تصویر 16:10، زمان پاسخگویی 0.2 میلی‌ثانیه‌ای و حداکثر روشنایی 550 نیتی بهره می‌برد. از نظر اتصالات، ایسوس در لپ تاپ خود از سه پورت Type-C 3.2 و جک هدفون استفاده کرده که مورد دوم از برخی نسخه‌های قبلی حذف شده بود. نکته قابل توجه در این زمینه می‌تواند عدم وجود درگاه Type-A باشد.

لپ‌تاپ Zenbook 13S در دو گزینه با پردازنده‌های Ryzen 5 6600U و Ryzen 7 6800U وارد بازار خواهد شد. در کنار آن، کاربران از 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه SSD بهره خواهند برد. هرچند درباره عملکرد آن‌ها چیزی گفته نشده، اما می‌توان انتظار داشت برای انجام کارهای موردانتظار از یک لپ تاپ 13 اینچی مانند کارهای اداری را داشته باشد.

با این وجود، ایسوس جزئیات مربوط به قیمت این لپ‌تاپ را هنوز ارائه نکرده و فعلا باید منتظر اخبار رسمی بیشتری از محصولات جدید تایوانی‌ها باشیم.

مشخصات لپ تاپ ایسوس Zenbook Pro 15 Flip

در ادامه، از Zenbook Pro 15 Flip OLED به عنوان یک دستگاه مناسب برای انجام پروژه و کار یاد شده است. ایسوس در این لپ تاپ به جای AMD، سراغ پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل رفته و گزینه‌ای با پردازنده Core-i7 12700H و گرافیک Arc را در دسترس مشتریان خود قرار داده است.

نمایشگر این دستگاه 15.6 اینچی تقریبا شبیه Zenbook 13S است اما علاوه بر تغییر در اندازه، این بار ایسوس پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی را نیز به دستگاه خود اضافه کرده تا کاربران تجربه‌ای کاملا روان داشته باشند.

نکته عجیب اینکه Zenbook Pro 15 Flip تنها 16 گیگابایت رم به همراه دارد، در حالی که مدل 13 اینچی از 32 گیگابایت رم بهره می‌برد. با این حال حافظه SSD این مدل نیز 1 ترابایتی است. در نهایت، ایسوس قیمت دومین لپ تاپ جدید خود را نیز اعلام نکرده تا در آینده منتظر اخباری درباره آن‌ها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *