اخبار تکنولوژی

ایسوس لپ تاپ های مخصوص طراحی رو معرفی کرد

ایسوس مدل‌های جدیدی از سری لپ‌تاپ‌های خود معرفی کرده است که برای بازار طراحان دیجیتال ساخته شده و در رده‌های مختلف سخت‌افزاری عرضه خواهند شد.

ایسوس را می‌توان یکی از فعال‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ‌ در زمینه‌های مختلف دانست؛ لپ‌تاپ‌هایی که برای بازار هدف گیمرها، طراحان، کاربران عادی، دانشجویان و دانش‌آموزان و کارمندان کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک طراحی شده‌اند. شرکت تایوانی طی ماه‌های گذشته توانسته است لپ‌تاپ‌های توانمندی برای بازار بازی‌ ویدئویی یا گیمینگ عرضه کند و همچنین جند مدل‌ از کروم‌بوک‌های خود معرفی کرده است؛ اما این بار به سراغ رونمایی از لپ‌تاپ‌هایی رفته که برای ارائه‌ی بهترین عملکرد در طراحی دیجیتال ساخته شده‌اند.

برخلاف لپ‌تاپ‌های گیمینگ که هدفشان گیمرها هستند، لپ‌تاپ‌های جدید برای طراحان عرصه‌های مختلف از جمله انیمیشن، بازی‌سازی، ساخت‌وساز و موارد مشابه طراحی شده‌اند. از نظر لپ‌تاپ‌های جدید ایسوس عملکردی مشابه مدل‌های گیمینگ ارائه می‌دهند؛ اما ویژگی‌های دیگری دارند که مناسب طراحان است تا بتوانند خلاقیت بیشتری در زمان استفاده از لپ‌تاپ‌ داشته باشند.

طبق گزارش ZDNET، تقریبا تمامی مدل‌های معرفی‌شده دارای دو ویژگی مشترک هستند؛ ویژگی اول استفاده از پنل OLED برای صفحه‌نمایش است و ویژگی دوم اجازه دادن به کاربران برای انتخاب پردازنده‌ی نسل یازدهمی اینتل یا مدلی از پردازنده‌های سری رایزن 5000 AMD. البته مدل‌های اکسپرت بوک تنها با پردازنده‌های اینتل قابل سفارش خواهند بود.

اولین لپ‌تاپ‌هایی که ایسوس معرفی کرد استودیو بوک ۱۶ و استودیو بوک پرو ۱۶ نام دارند. هر دو لپ‌تاپ دارای قابلیتی به نام ایسوس دایل (Asus Dial) هستند؛ قسمتی سخت‌افزاری که در انتهای کیبورد قرار می‌گیرد و با توجه به برنامه‌های مختلف، امکان شخصی‌سازی دارد تا قابلیت‌های گوناگونی در اختیار کاربر قرار بدهد. این قابلیت‌ها می‌توانند از فرامین ساده مانند زوم یا انتخاب رنگ و موارد دیگر باشند.

هر دو لپ‌تاپ سری استودیو بوک ۱۶ دارای صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی OLED هستند که رزولوشن 4K در کنار نرخ روشنایی ۴۰۰ نیت به کاربر ارائه می‌دهد. اگر برای مدل استودیو بوک پرو ۱۶ پردازنده‌ای از اینتل انتخاب شود، کاربر به پردازنده‌ی گرافیکی Xeon W-11955M دست خواهد یافت و اگر مدلی از پردازنده‌های AMD انتخاب شود، پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا RTX A2000 در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

در قدم بعدی، ایسوس دو لپ‌تاپ از سری ویوو بوک پرو معرفی کرده است که شامل مدل استاندارد و مدل پرو ایکس می‌شوند. مدل پرو ایکس دارای صفحه‌نمایشی با رزولوشن بالاتر از مدل استاندارد است و همچنین امکان انتخاب پردازنده‌ی گرافیکی توانمندتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد. برخلاف مدل‌های استودیو بوک ۱۶ که دایل سخت‌افزاری داشتند، مدل‌های سری ویوو بوک پرو دارای دایل مجازی هستند؛ به این صورت که دایل روی تاچ پد قرار می‌گیرد.

ویوو بوک پرو ۱۴ و ۱۵ دارای صفحه‌نمایشی با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل، پنل OLED و پردازنده‌ی گرافیکی Nvidia GeForce GTX 1650 هستند؛ اما ایسوس برای مدل ویوو بوک پرو ۱۴ ایکس و ۱۶ ایکس صفحه‌نمایشی با رزولوشن 4K، پنل OLED و پردازنده‌ی گرافیکی GeForce RTX 3050 در نظر گرفته است.

ایسوس در قدم بعدی به سراغ معرفی مدل‌‌هایی از سری ذن بوک رفته است که ذن بوک ۱۴ ایکس و ذن بوک ۱۴ فلیپ نام دارند. این مدل‌ها بسیار سبک هستند و از صفحه‌نمایش تمام لمسی OLED استفاده می‌کند. در مدل ذن بوک ۱۴ ایکس امکان تا شدن ۱۸۰ درجه‌ای صفحه‌نمایش نسبت به بدنه وجود دارد و مدل فلیپ درواقع لپ‌تاپی هیبریدی (دو در یک) محسوب می‌شود.

ایسوس برای کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه‌تر فضای داخلی لپ‌تاپ‌های جدید سری ذن بوک از تراشه‌های اینتل و AMD استفاده کرده است که پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی با یکدیگر ادغام شده‌اند. گویا کاربران در کنار خرید لپ‌تاپ‌ها به قلم استایلوس نیز دسترسی خواهند داشت تا استفاده‌ی بهینه از صفحه‌نمایش لمسی داشته باشند.

درنهایت ایسوس به سراغ معرفی دو لپ‌تاپ دیگر به نام‌های اکسپرت بوک بی ۵ و بی ۵ فلیپ رفته است که شباهت بسیاری به ذن بوک‌های جدید دارند. هر دو لپ‌تاپ بسیار سبک هستند و صفحه‌نمایش ۱۳٫۳ اینچی دارند. البته تفاوتی نیز وجود دارد. مدل‌های جدید اکسپرت بوک تنها با پردازنده‌های اینتل به بازار عرضه می‌شوند که البته پردازنده‌ی گرافیکی اینتل به‌صورت ادغام‌شده با پردازنده‌ی مرکزی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *