اخبار تکنولوژی

تولید انبوه پنل OLED لپ‌تاپ‌ با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز را سامسونگ شروع کرد

سامسونگ دیسپلی که از زیرمجموعه‌های سامسونگ محسوب می‌شود، خبر تولید انبوه پنل‌های OLED برای لپ‌تاپ‌ها را تأیید کرد.

چندی پیش سامسونگ اولین پنل OLED خود برای لپ‌تاپ‌ها را معرفی کرد؛ پنل‌هایی که به گفته‌ی سران شرکت کره‌ای، مشتریان بسیاری بین سازندگان لپ‌تاپ‌ و گجت‌های قابل حمل پیدا کرده‌اند و به‌زودی تولید انبوه آن‌ها شروع خواهد شد. به‌تازگی شرکت کره‌ای تأیید کرده است که پنل‌های مورد نظر وارد مرحله‌ی تولید انبوه شده و به‌زودی در اختیار شرکت‌های سازنده قرار خواهد گرفت.

طبق گزارش SamMobile این پنل‌ها از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز برخوردار هستند و رزولوشن FHD در اختیار کاربران قرار خواهند داد. البته سامسونگ وعده داده است که پنل OLED در سایزهای مختلف با رزولوشن‌های بیشتر از جمله 4K نیز تولید خواهد کرد. یکی از این مدل پنل‌ها دارای ابعاد ۱۶ اینچ و رزولوشن 4K خواهد بود.

ذن‌بوک و ویووبوک پرو از اولین لپ‌تاپ‌هایی هستند که به پنل‌ OLED سامسونگ مجهز شده‌اند. شرکت‌های دیگر از جمله دل، اچ‌پی، لنوو و سامسونگ نیز قرار است از پنل‌ OLED ساخت سامسونگ دیسپلی در محصولات آینده‌ی خود استفاده کنند. البته شایعاتی وجود دارد که اپل در حال مذاکره با شرکت کره‌ای برای استفاده از پنل‌های جدید در محصولات آینده است؛ اما این موضوع توسط سران دو شرکت تأیید یا تکذیب نشده و همچنان در حد شایعه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *