معرفی برند ها

معرفی برند اچ پی (HP)

برند HP ، شرکت هیولت پاکارد (Hewlett-Packard) که به HP شهرت دارد در سال 1939 توسط بیل هیولت و دیوی پاکارد در شهر پالوآلتو کالیفرنیای آمریکا تاسیس شد. شرکت اچ پی یک شرکت آمریکایی چند ملیتی در حوزه فناوری اطلاعات است.

اچ پی یکی از قدیمی‌ترین برندهای دنیای فناوری بوده که تاریخچه‌اش، با شکل گرفتن مرکز فناوری امروز جهان یعنی سیلیکون‌ولی گره خورده است.اچ‌پی به‌عنوان شرکت فعال در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات شناخته می‌شود که فعالیتی بین‌المللی داشته و دفتر مدیریتی آن در پالو آلتو کالیفرنیا یا همان سیلیکون‌ولی مشهور واقع است. این شرکت که امروزه به‌عنوان طراح، سازنده و فروشنده‌ی محصولات سخت‌افزاری،‌ نرم‌افزاری و خدمات تجاری متعددی شناخته می‌شود، کار خود را از یک گاراژ کوچک با ظرفیت یک خودرو در همین پالو آلتو شروع کرد.

ساختمان شرکت هیولت پاکارد(HP) در سیلیکون ولی

همان‌طور که گفته شد، تاریخچه‌ی اچ‌پی با سیلیکون‌ولی گره خورده است. این شرکت در منطقه‌ای تأسیس شد که امروزه به‌ عنوان پیشگام خط مقدم دنیای فناوری و محل تولد اکثر فناوری‌های ساختارشکن امروزی شناخته می‌شود. البته در دهه‌ی ۱۹۳۰ که بیل هیولت و دیو پکارد در دانشگاه استنفورد با هم آشنا شدند، این منطقه بیشتر به کشاورزی و باغبانی معروف بود و این دو متخصص، اولین نشانه‌های فناوری را به آن وارد کردند.

اولین تغییر ساختاری به‌صورت ثبت قانونی شرکت در سال ۱۹۴۷ انجام شد و دیوید به‌ عنوان رئیس و بیل به‌عنوان معاون شرکت انتخاب شد. دهه‌ی ۱۹۵۰ با رشد سریع برای اچ‌پی و منطقه‌ی پالو آلتو همراه بود. باغ‌هایی که زمانی به‌ عنوان هویت این منطقه شناخته می‌شدند، به‌مرور جای خود را به خیابان‌ها و شرکت‌هایی دادند که برای کشف فرصت جدید تأسیس شدند.

در آن سال‌ها ورود اچ‌پی به زمینه‌های جدید صنعت فناوری مانند امواج مایکروویو نیز کلید خورده بود. حرکت بعدی فعالیت جدی‌تر در زمینه‌ی اندازه‌گیری فرکانس‌ها بود که در سال ۱۹۵۱ و با معرفی شمارنده‌ی فرکانس سریع 524A انجام شد.

شمارنده‌ی سریع فرکانس 524 A

با شروع دهه‌ی ۱۹۹۰، تمرکز اچ‌پی روی پرینترها و خصوصا بازار مصرف‌کننده بیش از پیش شد. آنها در سال ۱۹۹۱ پرینتر رنگی HP DeskJet 500C را معرفی کردند که با به‌کارگیری نتایج تحقیقات بخش آزمایشگاهی، مصرف و هزینه‌ی رنگ آن به مقدار قابل‌توجهی کاهش یافته بود. در واقع این محصول، انقلابی را در صنعت پرینترهای رنگی مخصوص مصرف‌کننده ایجاد کرد و خرید آنها را برای قشر گسترده‌تری از مردم ممکن ساخت.

در همان سال، پیشرفت بزرگ دیگری این بار در صنعت کامپیوترهای همراه محقق شد. HP 95 LX یک محصول همراه بود که با قدرت بالا کارهای یک کامپیوتر شخصی را به‌ خوبی انجام می‌داد. فعالیت در این بخش با جدیت بیشتر در سال‌های بعدی ادامه یافت و در سال ۱۹۹۳، OmniBook 300 با ظرفیت بالای باتری، یک محصول پرطرفدار در بازار لپ‌تاپ‌ها شد. در همان سال، دیو پکارد از سمت ریاست هیئت مدیره‌ی اچی‌پی استعفا داد. او در سال ۱۹۹۶ از دنیا رفت.

این برند در سال‌های اخیر همواره با فناوری‌های روز کامپیوتری نیز هم‌گام بوده است. آنها در سال ۲۰۱۴، محصول خود را به نام sprout pc معرفی کردند که خانواده‌ای جدید از کامپیوترهای شخصی اچ‌پی با قابلیت‌های متنوع در زمینه‌ی واقعیت ترکیبی است. این کامپیوتر علاوه‌ بر تجهیزات معمول همه‌ی کامپیوترهای شخصی، مجهز به اسکنر سه‌بعدی نیز هست که اجسام را به مدل‌های سه‌بعدی در کامپیوتر تبدیل می‌کند.

سرانجام در سال ۲۰۱۴، تصمیم سرنوشت‌ساز اچ‌پی مبنی بر جدا کردن فعالیت‌ها و تشکیل دو شرکت خصوصی، نهایی شد. آنها در این تصمیم شرکت Hewlett Packard Enterprise را برای ارائه‌ی خدمات جاری، زیرساخت، نرم‌افزار و خدمات سمت سرور تأسیس کرده و HP Inc را نیز با حفظ لوگوی اصلی به‌عنوان شرکت محصولات سمت کاربر مانند کامپیوتر و پرینتر معرفی کردند.

اچ‌پی اسپکتر فولیو، یکی از آخرین محصولات برند HP

HPE در حال حاضر تحت مدیریت پاتریشیا روسو فعالیت می‌کند و در فهرست فورچن ۵۰۰ قرار دارد. آخرین آمارها درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۷ را ۲۸.۸۷ میلیارد دلار اعلام کردند. مدیرعامل این شرکت نیز آنتونیو نری است. HP نیز تحت مدیریت چیپ برگ و مدیرعاملی دایان وایزلر فعالیت می کند. طبق آخرین آمار درآمد این شرکت نیز در سال ۲۰۱۷ حدود ۵۲ میلیارد دلار اعلام شده است. در حال حاضر برند HP در فهرست برترین برندهای فوربز در رتبه‌ی ۵۰ قرار دارد.

از محصولات شاخصی که در یکی دو سال اخیر از برند اچ‌پی در بخش مصرف‌کننده معرفی شده است، می‌توان به لپ‌تاپ‌های فوق حرفه‌ای سری اسپکتر، سری اومن، نمایشگرهای ایلایت دیزپلی و سری‌های جدید سری Envy از لپ‌تاپ‌ها اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *