اخبار تکنولوژی

عرضه لپ تاپ های مجهز به پردازنده آرک اینتل احتمالاً به تأخیر افتاده است

درحالی‌که گفته شده بود لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌ی آرک در فصل اول ۲۰۲۲ عرضه می‌شوند، اکنون حساب پشتیبانی اینتل در توییتر ادعای دیگری مطرح می‌کند.

حدوداً یک هفته از معرفی پردازنده‌های گرافیکی کلاس لپ تاپ سری آرک آلمیست اینتل (Intel Arc Alchemist) می‌گذرد و در‌حال‌حاضر، صرفاً پردازنده‌های نسبتاً پایین‌رده‌ی سری آرک ۳ رسماً دردسترس هستند. به‌گفته‌ی اینتل، در اوایل تابستان امسال مدل‌های قوی‌تر آرک آلمیست از راه خواهند رسید.

به‌نوشته‌ی VideoCardz، لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های گرافیکی Arc A350 و A370M پس از گذشت یک هفته تقریباً در هیچ فروشگاهی دردسترس نیستند. VideoCardz در توییتر نظرسنجی برگزار کرده است تا بپرسد که آیا کاربران موفق شده‌اند لپ‌تاپ‌های آرک را بخرند یا خیر. ظاهراً تاکنون حتی یک گزارش مبنی‌بر خرید این لپ‌تاپ‌ها به‌دست این رسانه نرسیده است.

بدین‌ترتیب، به‌نظر می‌رسد اینتل برنامه‌های خود را فعلاً به معرفی سری آرک محدود کرده و با وجود وعده‌های پیشین، تیم آبی نتوانسته است لپ‌تاپ‌های مجهز به آرک آلکمیست را در فصل اول سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه کند.

براساس نوشته‌ی حساب پشتیبانی اینتل در توییتر، تا پایان سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های آرک به بازار عرضه می‌شوند. با اینکه چند روز از انتشار توییت یادشده می‌گذرد، هنوز هیچ‌یک از مقام‌های اینتل در این زمینه شفاف‌سازی نکرده‌اند.

VideoCardz می‌گوید احتمالاً سوءتفاهم پیش‌ آمده و توییت حساب پشتیبانی اینتل به پردازنده‌های سری ۵ و ۷ آرک اشاره می‌کند. درهرصورت آنچه حساب پشتیبانی اینتل نوشته، با گفته‌های این شرکت در مراسم رونمایی پردازنده‌های سری آرک مغایرت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *